16 august 2007

Web Gadget til Sidebaren


Jeg blev spurgt af en kollega om jeg kendte til en Sidebar gadget der kunne vise indholdet af en standard hjemmeside, han havde selv prøvet at finde én uden held. En sådan udfordring kunne jeg jo ikke lade sidde over hør ;-)

Så jeg satte mig for at lede og nu ser det ud til at det er lykkedes. Gadget'en hedder "Eye on the Web" og den giver mulighed for at vise indholdet af hvilken som helst hjemmeside (undgå dog sider med pop-ups!). En smart feature er også at man kan udpege hvilken del af siden man vil have vist i det lille gadget vindue.

Efter endt installation vælges Options og i fold-ud panelet vælges Custom - her indtaster man adressen på den hjemmeside man ønsker vist. Bemærk at du skal væbne dig lidt med tålmodighed, den kan godt være temmelig længe om at vise indholdet.

Du finder gadget'en her.

1 kommentar:

Martin sagde ...

Hej Allan.

Jeg må indrømme at du er inde på noget af jeg efterspurgte. Jeg synes bare ikke det er så fleksibelt.

Det jeg ønsker er en slags bagud-kompatibel gadget så jeg kan genbruge Active Desktop komponenter.

Den gadget du har fundet viser kun et udsnit af en side. Det jeg helst skal bruge et en gadget der viser hele siden, evt. med scrollbarer. Og det kunne være rigtig smart hvis man selv kunne bestemme størrelsen på vinduet, når man trak den væk fra sidebaren.

Jeg har fundet nedenstående program der måske med lidt tweaking kan anvendes:
Amnesty™ Generator 1.0 for Vista

Måske et program der var en anmeldelse værd her på bloggen.

Mvh. Martin.